vrijdag 22 juli 2022

inspiratie en toekomstplannen

Deze zomer heb ik inspiratie opgedaan in Frankrijk. Tijdens het reizen sloeg mijn fantasie al op hol met al de electriciteitsmasten en hun avonturen, de pylontowerserie is nog lang niet af.
In st.Quentin la Poterie en Uzès heb ik verscheidene galeries en ateliers bezocht en gesproken met kunstenaars/keramisten.
Ook bezocht ik het keramiekdorp in Saint-Amand-en Puisaye,
en heb ik als souvenir klei gekocht bij de lokale klei leverancier.
Het is inspirerend om met elkaar te spreken over de keramiek objecten die zij maken en ook hoe je te werk gaat. Het feit dat deze keramisten ook naar mijn werk vroegen en er waardering over uitspraken geeft me een boost om er met extra energie tegenaan te gaan na de vakantie. Ook in Frankrijk geldt dat het lastig is om er een vol salaris uit te halen, toch ziet het er heel aanlokkelijk uit, een mooi atelier in een middeleeuws stadje waar je ook leuk werk kunt verkopen... Dromen mag altijd, nee dromen moet! Door naar het werk van anderen te kijken komen mijn eigen voorkeuren duidelijker naar voren en wordt de focus waar ik aan wil gaan werken ook weer concreter. Mijn hoofd zit vol ideeën.
Het grote nieuws voor nu is dat ik mij heb ingeschreven bij de kamer van koophandel. LuusiesKeramiek gaat ondernemen. Ik ga lesgeven en wil in het najaar weer workshops geven. Dit najaar staat de kunstkijkroute Amersfoort op de agenda, en tijdens "Vreemde Gasten" ben ik de te gast bij de Katoendrukkerij in de Volmolen, een inspirerende locatie vol geschiedenis waar van alles gebeurt. Ik heb er zin in! mocht je zin hebben in een workshop of korte keramiekcursus, wil je leren draaien: neem contact op via de mail

Geen opmerkingen:

Een reactie posten